Tatra 138 VLH-119 s vlekem A-10 VLH-119

Letošní rok před prázdninami byl opravdu bohatý na novinky…jak hotové modely, o těch se tu zmiňovat nebudeme, tak i stavebnice…a ty nás zajímají, přeci jen poskytují více prostoru pro modelářskou tvorbu. Tentokrát se podíváme zase k p. Štěpničkovi na něco nového z jeho tvorby. A tím je přepravník cementu Tatra 138 VLH-119 včetně vleku A-10 VLH-119, což jsou vlastně dvě novinky, které pochopitelně vznikly na základě skutečných předloh. Pár fotek při přečerpávání  cementu z Rajek do těchto vozů lze najít v pěkném článku zde : http://www.parostroj.net/katalog/nv/clanky/Raj/Raj.php.

Ale koukněme se na tu stavebnici, část je již osvědčený základ v podobě klasiky Tatra 138, nástavba vznikla jako 3D výtisk zafomovaný master a následně odlitý.  Podobně i nástavba vleku. Dále pochopitelně leptík s drobnějšími  a detailnějšími díly. A klasické balení – sáček, návod, obtisky. Ještě rozložené a začištěné díly.

Stavbu začínám pořád stejně – nejdříve podvozek, páteř, kola, přední pochopitelně řiditelná, ještě osadit zadní leptaná listová péra a přední  torzní tyče.

Kabinu jsem trochu vyfrézoval, abych si zeslabil stěnu odlitku kolem oken a tak trochu vzala „za své…“ , takže jsem se rozhodoval zda ji vyměním nebo opravím, zvolil jsem druhou –náročnější možnost. Aspoň jsem se donutil udělat zas otevřené dveře.

A nástavba, to už je oddechovka, odlitek je kvalitní, stačí osadit leptané díly a můžeme usadit na autě. Takže nejdřív „sukýnky“, tedy lemování podstavy, potom poklop a žebřík.

Auto je hotové, tak ještě vlek A-10 VLH-119…odlitek cisterny pochází opět z 3D masteru,  pak už jen odlitá kola, leptané díly a vše sestavit,  ještě se zmíním o leptané šablonce sloužící k přesnému převrtání osazovacích otvorů.

Takže předvrtáme potřebné otvory a ještě omalujeme tvar šablonky, poslouží k usazení odlitého dna cisterny, která správně přesahuje pod spodní plochou nástavby. Už ji stačí jen přilepit.

Přilepíme konstrukci zadní nápravy, držák rezervního kola a konstrukci otočné přední nápravy s ojí. Zbývá jen nalepit „sukýnky“, nasadit kola a vlek je také hotov. Před barvením  nakonec proběhla ještě jedna úprava, a sice odříznutí zadního víka nástavby, odfrézování  „zbytečného“materiálu a výroba uzavíracích přečerpávacích ventilů.

Dobové zbarvení auta i vleku bylo v kombinaci žluto-modré, příp. bílo-modré, zvolil jsem tedy žluto-modré, k tomu perfektně zpracované obtisky p. Štěpničky, ty jsou součástí stavebnice…

Po zalakování obtisků už jen zasklít kabinu ručně nastříhanými  fóliemi do oken a zkompletovat auto i vlek.

A ještě drobnosti – pochopitelně stěrače, a když jsou otevřená dveře, tak tedy i figurky.

A na závěr trochu náladovky…

1 komentář u „Tatra 138 VLH-119 s vlekem A-10 VLH-119“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *