Š 706 RTTNP + DAV-7 (přepravník dlouhého dřeva)

Neuplynul ani měsíc a  p. Štěpnička  z ttauta.cz připravil další novinku z řady trambusek Š 706, tentokrát je to přepravník dlouhého dřeva s přívěsem. Tento model má opět svoji reálnou předlohu, ikdyž v současném provozu se již takřka nevyskytují, ale lze ho zahlédnout např. ve filmech Pod jezevčí skálou a Za trnkovým keřem.

Stavebnice je opět zabalena do typického sáčku, obsahujícího resinové díly, lepty, obtisky a návod, který je pěkně obrazově zpracovaný. Je nutné odstranit nálitky od jednotlivých dílů, pak už se může začít stavět.

Začínám vždy sestavením podvozku auta, na rám, který je zcela nový, jiné délky než u ostatních trambusů, přilepit nápravy, z bílé kulatinky vyrobit kardany, auto je v terénní  úpravě, takže poháněné obě nápravy, doplnil jsem část řízení, nakonec  taky nádrž, vzduchojemy a bateriovou skříň. Potom základ detailní kabiny.

Z leptu budeme postupně připravovat jednotlivé díly pro auto, nářaďovou skříňku s držákem rezervy, blatníky zadní nápravy a obslužnou lávku.

Dále sestavím oplenovou točnu, potom díly na hydraulickou ruku, část je z leptaných dílů,tak půjde udělat pohyblivou. Je s tím trochu víc práce, musí se upravit rameno a patka. Tím je auto připravené pro lakovnu.

Dále se budeme věnovat sestavení vleku DAV-7.  Je to kombinace resinových a leptaných dílů, vytvarujeme základ z leptu, osadíme blatníky, které raději přiletuji, z plastového bílého hranolku vyrobíme oj. Nakonec ještě pevný oplen.

Máme vše připraveno do lakovny, barevné provedení vozu jsem volil podle vygooglené fotky repasovaného vozu.

Po nástřiku dílů byly doplněny obtisky, tentokrát jen SPZ-etky, štítek Liaz, tabulka nejvyšší povolené rychlosti a barevně odlišena světla, zrcátka a pneumatiky. Potom zasklít kabinu opět jednotlivými skly vystříhanými z blistru. A můžeme kompletovat.

Po sestavení celého vozu byly doplněny stěrače na přední sklo a podpěra pod hydraulickou ruku na přední nárazník.

No a zcela nakonec byly nařezány klády z perfektně vysušeného proutí.

Panu Štěpničkovi tímto děkuji za další velmi pěkně zpracovanou stavebnici, aspoň mě to donutí začít tvořit vlečkový areál s pilovým hospodářstvím.

1 komentář u „Š 706 RTTNP + DAV-7 (přepravník dlouhého dřeva)“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *