Liaz 150.260 sklápěč

Opět tu máme novinkovou stavebnici z produkce ttauta.wz.cz od pánů Štěpničkových. Poprvé byla avizovaná již na červnové burze, kdy p. Štěpnička měl tento model v prototypovém provedení na ukázku. Stavebnice byla ještě doladěna, než došlo na zkušební sérii, ze které pochází níže popisované stavby modelů.

Máme tu nejprve odlité díly – novinkou je krátká (malá) kabina, zatím je k dispozici pouze z plného odlitku. Ostatní díly jsou shodné s předcházejícími modely, rám je totožný s tahačem.

Nový je opět pro tuto verzi lept – zde jsou připraveny zcela nové díly vhodné právě pro řadu 150 – nové blatníky, maska, stupačky, přední konzola pod nárazník – takže je možno postavit několik různých variant, potom  pochopitelně určené díly pro sklápěč – korba, zadní rám, rám pod korbu, zástěrky, blatníky…No, a jako přídavek – lept řízení přední nápravy a detailní kabina.

Stavba byla již tradičně zahájena sestavením podvozku včetně řízené přední nápravy.

Potom byla sestavena detailní kabina typu 110 (velká kabina), s využitím původních hranatých blatníků, které zbyly z jiného projektu.

Následovalo sestavení rámu pod korbu sklápěče z dílů nového leptu – součástí rámu je zadní rám s přídavnými světly (mlhovka a zpátečka) a  zadní zástěrky se světly.

Korba byla po vytvarování hned sletována, bylo by možné ji i slepit, ale většinu dílů je vhodnější letovat.

Liaz 110 hotov v surovém stavu – tedy před nástřikem základovou a konečnou povrchovou.

Korba byla upravena pro možnost případného vyklápění, byly na ni naletovány závěsy a na rám dva kousky trubičky.

Další verze vozu bude tedy 150 – to je už s novější krátkou kabinou. Pochopitelně master je zpracován 3D technologií. Detailní kabina v době prvotních příprav není k dispozici, na ní p. Štěpnička zatím pracuje.

Opět byl sestaven nejprve podvozek s řiditelnou nápravou, doplněn o rám korby a zadní partie.Taky byly hned doplněny díly na přední část – nově i  konzola pod nárazník, jeden z charakterizujících dílů typu 150.

A nyní se budou zpracovávat díly k doplnění nové kabiny, blatníky jsou novější, prohnuté, stupačky již jen pro sklopnou kabinu, zpětná zrcátka jinak tvarované držáky. Navíc jsem ze zbytku leptu T138 použil a upravil zpětná zrcátka, která byla použita nad okna, novější varianty již bývají těmito zrcátky vybavována pro lepší komfort a přehlednost řidiče.

Dále byla sestavena korba a opět hned upravena pro případné vyklápění. Musím jen uznat, že se mi ta krátká verze kabiny líbí. Auta jsou nyní připravena do lakovny…

Takže po konečném nastříkání všech dílů zvolenými odstíny, byly doplněny ještě obtisky SPZ, firemní loga na dveře, provozní patina a zalakováno matným lakem.

Kabinu L 110 bylo nutné zasklít, nově bylo vyzkoušeno pracnější zasklení jednotlivě připravenými skly – tedy fóliemi do každého okna zvlášť. Zároveň byl jako další novinka využit doplňkový leptík – silničářská verze – rampa pro světla na střechu, možnost využít i jiné blatníky (podobné verzi tahače) a přední rám pro možnost budoucího doplnění o pluh.

Ale mimořádně toto není vše!! V rámci příprav nakonec byla p. Štěpničkou dokončena i verze detailní krátké kabiny! Takže bude vyzkoušena. Níže je vidět i ten doplňkový leptík pro silničářskou verzi.

Nejprve tedy přední konzola, stačí vyjmout z leptíku, vytvarovat a osadit. Rovněž rampu pro světla na střechu. A dál již detailní kabina…

Tři díly z leptu stačí slepit a usadit na nový odlitek spodní části kabiny, jehož master byl opět připraven  3D technologií. Pak byly doplněny novější blatníky (z vlastní zkušenosti je lepší raději letovat).

A už tu jsou připravena další auta do lakovny, i ty otevřené dveře není problém na nové verzi kabiny udělat.

Auta proběhla rovněž lakovnou, oranžové verze byly doplněny obtisky Správa a údržby silnic, dále obtisky SPZ, kabiny zase zaskleny jednotlivě připravenými skly a vše zkompletováno.

Nakonec zapózovala všechna auta než se rozjedou plnit své úkoly na kolejišti a modulech…

Samozřejmě lze postavit i další barevné mutace. A to je tentokrát vše…doufejme, že stavebnice budou v brzké době k dostání.

2 komentáře u „Liaz 150.260 sklápěč“

  1. Nazdar Jirko, krásne prevedenie modelov. Vždy obdivujem tvoju prácu a samozrejme aj prácu pánov Štěpničkových. Vďaka nim máme krásne modely vozidiel v najkrajšej modelovej veľkosti TT. Aj u nás na Slovensku si modely od Štěpničku pochvaľujú. Tiež som hrdým vlastníkom niektorých ich modelov. Tvoje návody mi vždy pomáhajú pri ich tvorbe. Ďakujem za to.

    1. Ahoj, díky za pochvalu, jsem rád, že se ti modely líbí a že tě moje stavba dále inspiruje. Už se těším na další novinku, nyní je škoda, že Štěpničkovi vydání této stavebnice odsunuli na pozdější dobu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *