Již brzy bude k dispozici u p.Štěpničky na www.ttauta.wz.cz nová stavebnice nákladního vozidla Liaz 100/110 valník v provedení s hydraulickou rukou Hara 3001. Jako základ je použit klasický valník Liaz 100/110, u něhož byla zaměněna korba a doplněna ještě stavebnička hydraulické ruky Hara 3001.
V klasickém balení – sáčku je tentokrát leptíků trochu víc a odlitků o to míň. Můžeme se pustit do stavění.
Sestavit podvozek, rám, na nějž se doplní nádrž, skříňka pro baterky, nápravy a kola na zkoušku. V mém případě opět i řízená přední náprava.
Detailní kabina, zrcátka k leptané bočnici raději letuji, pro verzi 110 nutno upravit stupačky – zkrátit jejich leptík. Jinak zatím žádné změny v dosavadních postupech.
Teď něco nového – leptaná korba, oproti základní valníkové verzi, je tato korba odlišná a je zkrácená, aby bylo místo pro hydrauliku ruky. A tak jsem ji hned i otevřel.
Auto je hotové, pustíme se do sestavení ruky.
Pro mě to zase znamená ji rozpohybovat. Ostatně ten lept k tomu přímo vybízí. Takže bylo nezbytné vyrobit i „hydrauliku“, tedy pístnice, výborně se k tomu hodily mosazné trubičky a kulatinky.
A je potřeba něco jako náklad. Před časem jsem poskytl p.Štěpničkovi materiály týkající se starých, dnes již nepoužívaných kontejnerů ČSAD, které se používaly k přepravě drobných zásilek tzv. radiálkou, což byla ČSAD poskytovaná služba mezi ČSD a místními podniky, tedy na nádraží se naložily tyto kontejnery na auta a pak byly rozvezeny po okolních podnicích. P. Štěpnička díky tomu vyrobil stavebničky těchto kontejnerů. Mě nezbylo nic jiného, než nějaké sestavit.
Sestavit základ je rychlovka, opatrně sletovat,pak již doplnit drobnosti – madla, patky a kolečka.
Náklad bude perfektní
Vše následně putovalo do lakovny. Ještě před kompletací doplněny obtisky a zvýraznění drobností jinými odstíny barev.
Kabinu zasklít ještě před finálním usazením na rám auta. Hned i doplnit stěrače.
Auto je hotové, i náklady – ty kontejnery, něco mi tam chybí, no jo, nějaké lidičky (tak natřeme pár figurek).
A hned je legenda – „Hele, Franto, přestaň kecat s paničkou a nalož ten poslední konťák, ať to máme brzy rozvezený a můžeme jít pak na pivo…“
Nazdar Jirko, vidím, že páni Štěpničkovci nazaháľajú a nazaháľaš ani ty. Znovu jedinečné prevedenie v tvojom poňatí tejto stavebnice. Paráda. Rád ťa sledujem pri práci a vždy rozmýšľam od kiaľ berieš čas na modelovanie a hlavne teraz v lete, keď je toľko práce okolo domu, záhrady a tak. Model ti vyšiel na jedničku z hviezdičkou. Ďakujem za zverejnenie.
Nádherné vypracovanie, krásny model
Veľmi pekne a profesionálne spracovaný model, ktorý bude ozdobou TT-čkového koľajiska.
Chalani, Jirko je jeden z najlepších modelárov autíčok od pána ing.Štěpničku. Jeho autíčka sú vždy jedineční a nesmrtelné je jeho prevedenie s otvorenými dverami a bočnicami vozidiel. Pri tom všetkom čo dokáže, je neskutočne skromný a rád prehodí pár slov pri osobnom stretnutí, aj keď času nikdy nie je dosť.
Ešte aby som nezabudol vyzdvihnúť, tú krásnu scénu flirtovania vodiča so slečnou, alebo mladou pani a závozník chudák čaká na korbe, kým konečne vodič podá ten kontajnér na korbu. Paráda Jirko !!! Ani nevieš ako nám modelárom neskutočne pomáhaš s takýmito nápadmi.
Perfektně provedený model i příběh. Měl bych malé ztížení pro modeláře i výrobce. Na radiálce a pro poštu jezdily Liány s vykasanou plachtou pod strop, na kterém byl středem zavěšený lanový, dvou kolejnicový jeřábek přesahující přes záď vozu. Mělo to vysoké sajtny a zesílené sloupky plachtové konstrukce. Délka byla klasického valníku. Sloužilo to právě s těmito kontejnerovými boxy. Co Vy na to???
Díky za pochvalu, je to taky možné, jako malý kluk jsem se vozil v P S5T a taky Buccegi (to byly rumuni…licence), většinou valník s plachtou, tyto kontejnery chlapy nakládali z rampy…Ale podle popisu by seto dalo také postavit, fotka by byla lepší .