Liaz 110 SA-8 Kropící vůz (splachovací)

I přes probíhající tzv. okurkovou modelářskou sezonu, no prostě je léto a na modely nezbývá tolik času, tak i přesto bylo nutné postavit model další připravované novinky od ttauta.wz.cz, tedy od p. Štěpničky. Tím je další varianta známého nákladního vozidla Liaz 110, v provedení splachovací – kropící vůz. Tedy SA – 8. Tak se na to podíváme trochu podrobněji.

Takhle tedy vypadá rozložená stavebnice, která je již předem začištěná od nálitků. Za povšimnutí určitě stojí nově zpracovaný leptík. Nová nástavba – cisterna, je opět zpracována 3D technologií.

Nejdříve zpracujeme podvozkové části. To už je klasika, u mě samozřejmě přidáváme řízení přední nápravy.

Sestavený podvozek, oproti valníkovým a tahačovým verzím má pouze jednu nádrž, na místo levé nádrže je bateriová skříň. (Tady ještě dvě nádrže, později bylo opraveno).
Nový leptík detailních dílů. Tento vůz byl od začátku vybaven sklopnou kabinou, takže p. Štěpnička již na leptíku připravil upravené stupačky. Další díly kromě předních blatníků, zrcátek, stěračů a masek jsou specifické pro tento speciál. toto vozidlo.
 

Podvozek bylo nutno doplnit o leptané díly – tedy zadní blatníky, držák rezervy a zadní čelo.

Dalším krokem může být třeba zkompletování cisternové nástavby. Boční vany pod nádrž, zavěšovací oka a boční žebřík
Hned jsem vyzkoušel umístění nástavby na podvozku. A přidal jsem i skříńku za kabinou. Už čeká na sestavení asi jen ta kabina?
 
U mě vyhrávají ty detainí kabiny, možná si někdo myslí, že jsou moc pracné, ale v základu to není nic složitého, potom poskytují další možnosti – jako osazení figurkami, otevřené dveře.

Kabina bude skoro hotová, ty stupačky jsou fajn, že se nemusí nijak upravovat. Přijemné usnadnění stavbičky. (pracovně podloženo něčím úplně novým…můžete hádat).

Přeci jenom na podvozek bylo nutné ještě několik drobností přidat…přední stupáky na nárazník, kryty šroubů na kola, spodní stupačky a to nejdůležitější…rozvod vody s tryskami na oplachování.
Auto připravené na lakování…
…jedno auto určitě nemá cenu stavět, tak ještě další.

Stavba probíhala ve stejném duchu – nejdřív podvozek, tentokrát všechny díly najednou.

Cisternová nástavba a díly, které na ni přijdou
Naohýbaný žebřík jsem v obou případech raději proletoval na zpevnění.
Tentokrát mám k dispozici plnou verzi kabiny, při podrobnější prohlídce je patrné, že i zde došlo k úpravě odlitku, není to standardní kabina od valníků a tahačů, SA-8 může být i s kabinou s kryty na rozích podobně jako Tatra 815. Dobře to bude patrné po nalakování
Obě auta připravené k lakování.

Nalakováno, doplněny spz-etky, na jeden vůz i výstražné pruhy na nárazník…

Takže zkompletovat nejprve druhé auto (tzn. s plnou kabinou)
Pak první, to je barevně trochu pestřejší, tyto vozy používaly převážně technické služby a Správa a údžba silnic, takže oranžová barva vozů převažovala.
Detailní kabinu jsem si doplnil o figurky – řidiče a závozníka, no a řidič musí mít i ten volant. Ještě zasklít a zastřešit.

Obě auta ještě doplnit, tedy kabiny o stěrače a přední zrcátka.
Skoro hotovo. co bychom ještě mohli vylepšit nebo doplnit?
Auta samostatně – u dutou kabinou
a s plnou kabinou – tady jsou vidět na kabině ty „uši“ – podobně jako má T 815
Trocha patiny neuškodí (snad i neurazí) a přemýšlel jsem co ještě, takže oranžové majáčky na střechu a na nádrž vzadu. A znázornit sttříkající vodní sprchu alespoň nastříhanou transparentní folií – no z metru to vypadá celkem realisticky.
A ještě poslední společná fotečka – trochu z ptačí perspektivy.
A příště? Jednak si zkusím jiné zbarvení aut, potom taky nové obtisky, a snad mě ještě něco napadne.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *