Další letošní novinkovou stavebnicí, představenou při příležitosti TT víkendu u ES Pečky, byl vůz ř. Od, jehož skutečná předloha nebyla vybavena brzdami, podobně jako vůz ř. Jde, který jsem již postavil, bylo nutné rovněž co nejdříve zpracovat, takže jsem využil trochy volna a pustil se do stavby. Stavebnice je opět zabalena do kartonové krabičky s vyobrazením vozu na víku.
Stavebnice tedy obsahuje odlité polyuretanové díly vozu, leptík s detailními doplňky, stavebnice kinematiky od SDV, spřáhla typu Kuehn, obrazový přehledný návod a aršík obtisků. Tak zbývá doplnit jen dvojkolí z vlastních zásob.
Stačí začistit jednotlivé díly od blanek vzniklých při odlévání a může se sestavovat. Tentokrát jsem začalsestavováním pojezdu. Před sestavením byla do rozsoch doplněna ložiska, potom již nic nebránilo slepení pojezdu. Ihned jsem zase usadil dvojkolí, aby se rozsochy nesevřely a vůz později bezproblémově jezdil.
Teď bude na řadě podlaha s bočnicemi, to sestavení je zase rychlé, k podlaze přlepit ty bočnice a také čelníky.
Připravil jsem si ještě doplňky k osazení vrchní části vozu, kromě stupaček z leptu byly z drátku vyrobeny madla pod nárazníky, do středu čelníku vsazeny tažné háky, které zbyly z jiných projektů. Taky osazeny nárazníky.
Na kolejích už vůz vypadá dobře, byl ještě doplněn oplen s leptaným řetězem, teď už může vůz směřovat přímo do lakovny.
Černě nastříkaný podvozek byl konečně vybaven dvojkolími, připravil jsem i pehácké pružinkové kinematiky, šachty budou vybaveny spřáhly ze stavebnice.
S pomocí přípravku jsem vyladil výšku šachet a zkrátil trny kinematik. Potom jsem podvozek trochu dovážil dvěma kousky důkladně rozklepaného olověného plechu. Vůz jsem dokompletoval, stačilo nasadit důkladně zašpiněnou podlahu s bočnicemi červenohnědé barvy s černým oplenem, pochopitelně doplněny i popisy a patina.
Ještě bylo vyzkoušeno spřažení s dříve stavěným vozem ř. Jde, bude to paráda až pojedou po modelové trati.
A na závěr několik náhledů ze stavebního provozu…
Ještě pohledy z ptačí perspektivy…
Ahoj Jirko, tieto vozne od ES sú jednoduché stavebnice a celkom dobre sa stavajú. Vylepšenie PEHO uložením kovových dvojkolí a osadenie kinematík Peho je vždy na mieste. Na modeli tohto vozňa je dobre vidieť tvoja výborná technika patinovania. Tá drevená podlaha je úplne autentická. Tieto vozne v páre s dlhými kmeňmi v súprave majú vždy svoje miesto. Gratulujem k peknému vozňu.