Tak letošní léto – tedy prázdninový dovolenkový čas p. Štěpnička z www.ttauta.wz.cz rozhodně nezahálí. Důkazem toho je nabídka novinkových stavebnic. Nejprve to byl Liaz valník s hydraulickou rukou, článek zde: http://dcclight.mzf.cz/skoda-706-rtv-s-nizkymi-bocnicemi/, a nyní tedy Škoda 706 RT valník s vysokými bočnicemi.
Můžeme tedy začít stavět. Balení je opět tradiční. Sáček, obrazový návod, polyuretanové díly pro vozy Š 706 vytvořené 3D technologií, leptík a obtiskový aršík. Stavebnice jsou ve variantě s odlévanou kabinou z čirého polyuretanu nebo s detailní, která je odlitá ze zabarveného polyuretanu a doplněna leptíkem okenní části. Tuto verzi používám u všech stavěných modelů.
Jako obvykle začínám sestavou podvozku – rám, nápravy – přední doplňuji o řízení, kola, kardan, nádrž a bateriová skříňka. Je to celkem rychlovka.
Dále detailní kabina. Leptanou část přilepím v zadní části k odlitému spodku, potom vytvaruji podle bočnic a pro kontrolu musí pasovat odlitek střechy. Doplnit ještě středový sloupek, potom také stupačky, závěs, možno i zástěrky, zrcátka budou osazena těsně před lakováním.
A nyní korba,ta je opět jako u předešlé varianty s nízkými bočnicemi, z leptu, takže stačí vyjmout, začistit, doporučuji i proleptané drážky pro ohyby protáhnout hranou skalpelu, potom stačí naohýbat a proletovat. Dále doplníme žebra, zadní světla a také žebříček.
Zbývají zadní blatníky, ty jsou odlité. Musí se odřezat nejlépe žiletkovou pilkou od nálitku, potom stačí přilepit zespodu ke korbě. A zcela na závěr přilepit zajišťovací páky na kraje bočnic. Nyní už může auto do lakovny.
Po laku doplníme ty správné obtisky z přiloženého aršíku – v modré variantě byly vozy pro ČSAD, takže bílé pruhy kolem celé kabiny – je to fajn, že se nemusí nic maskovat a stříkat jako dřív, SPZetky, ještě doplnit masku chladiče, zvýraznit přední světla a směrovky, vzadu u korby zadní světla a také SPZetku. Taky dobarvit interiér kabiny a volant. Teď to celé ještě přelakovat.
Máme připraveno ke kompletaci, hned jsem si postavil auta dvě, druhé tmavě červené, to podle fotky nalezené „strýčkem Googlem“.
To by mohlo být rychlé, tedy sestavení, ale musím zasklít kabiny. Připravit si jednotlivá skla pro každé okno zvlášť trochu víc času zabere.
Nakonec po celém sestavení vozu doplnit ještě na přední okna stěrače. Modrý ČSAD je taková klasika, bude se hodit na kolejiště kamkoliv. Třeba časem vznikne i areál ČSAD.
Červené nejlépe někde do areálu fabriky.
I společně vypadají dobře. A příště ….to bude zase Š 706 RT valník…ale s rukou.