Š 706 RT valník s vysokými bočnice s hydraulickou rukou – poslední novinka prázdnin 2018

Konečně se mi podařilo úspěšně dokončit poslední letošní prázdninovou stavebnici z produkce www.ttauta.wz.cz ,  a jak jsem se již dříve zmiňoval, letošní léto rozhodně p.Štěpnička nezahálel.  No a nyní  si všichni příznivci našich stránek mohou prohlédnout krátce, jak celá stavba postupovala.

Balení stavebnice je opětovně klasické, sáček s obsahem stavebnice, návodem a i s aršíkem obtisků.

Jednotlivé odlité díly, v tomto případě ještě neodstraněné nálitky.

A leptíky – oproti běžné stavebnici navíc leptík hydraulické ruky a pochopitelně i aršík s obtisky. Ještě jsem přidal příplatkový – řízení přední nápravy.

Nejprve byl sestaven podvozek, včetně toho řízení přední nápravy – auto přeci musí být na kolech. Samozřejmě na rám dosadíme nádrž a bateriovou skříňku.

Pokračujeme sestavením kabiny – k dispozici máme náročnější variantu – detailní kabinu, spodek je odlitý,  horní část je kombinací leptu a odlitého dílu, tedy okenní část lept a střecha odlitek.

Kabina byla ještě doplněna detaily – světla, zrcátka, stupačky,středový okenní sloupek a tažný závěs .

Sestavíme korbu, je to opět lept, tentokrát prostě klasika,žádné otevřené bočnice nebo čelo, možná bude později auto využito jako vagónový náklad,  po sletování korby je potřeba doplnit podpěrná žebra, závěsy s koncovými světly, žebříček a odlité blatníky.

Korba je připravená, ta žebra jsem raději také přiletoval,podobně jako  korbu dohromady. Pochopitelně jde vše i normálně slepit vteřiňákem, ale dávám přednost letování.

Korba sedí na rámu, máme připravený lept hydraulické ruky, ve stavebnici jsou i trubičky potřebné k jejímu sestavení, ty mi někde zapadly,takže jsem použil ze svých zásob…

Hlavní díly hydraulické ruky připraveny, pěkně naohýbány, už jen sestavit. Musí se doplnit ty trubičky,jedna je jako nosný sloup, v ní bude kulatinka jako  píst hydrauliky, další pístnice je potom  v ramenu.  V případě pevné sestavy by to stačilo jen naznačit kulatinkami evergreenů.

A už máme celou hydrauliku kompletní. Poslední díl – výsuvný příložník byl vyroben z mosazné kulatiny prům. 1,2 mm, stačilo lehce zbrousit naplocho.

Trambus je připraven odfrčet do lakovny…

…polotovary nastříkány zpět z lakovny,  je to prostě klasika, auto modré ČSAD, rám hydrauliky červený, rameno se sloupem žluté a rám vozu šedý, kola pochopitelně černá,disky šedé. Před posledním nástřikem ochranným matným lakem  doplněny obtisky, maska chladiče, kliky dveří a lišty blatníků.

Stačí lehce sestavit, kabina dá nejvíc práce, okna zasklívám jednotlivě, každé zvlášť,  nakonec čelní.

Poslední záchvěv práce – usadit stěrače. Vypadá dobře, ale něco mu přeci jen chybí. Třeba náklad.

Prkna budou fajn, stačí nařezat kousek dýhy, poslepovat a naložit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *