Š 706 RT přepravník piva aneb dvě stavebnice naráz

Tento článek se zaměřuje na stavbu další novinky od ttauta.cz, kterou je, jak napovídá titulek, další verze základního vozidla Š 706 RT – s nástavbou – cisternový přepravník piva doplněný i o cisternový vlek. Takže tento model by mohl potěšit příznivce zlatého moku. Vrhneme se tedy na stavbu.

Balení  je opět obvyklé pro stavebnice tohoto výrobce. Tedy sáček,  polyuretanové odlitky dílů, planžeta leptaných dílů,  aršík obtisků a návod.  Volitelný je typ kabiny – detailní nebo litá z průhledného polyuretanu, dále volitelné obtiskové sady – Staropramen nebo Prazdroj.  Lité díly je pouze nutné zbavit nálitků. Jenomže mám v tomto případě atypické balení…

Jako vždy začínám sestavením podvozku. Tedy rám, kola, nápravy a podvozková výbava, tj. skříňka baterií, nádrž. Při sestavování ještě instaluji řízení přední nápravy, k tomu je třeba se dovybavit leptíkem řízení.

Pokračovat můžeme kompletací kabiny, vzhledem k tomu, že stavím jen detailní kabiny, používám lept, který vytvaruji podle spodku kabiny, přilepím k němu a následně zkontroluji přiložením  střechy, která musí zapadnout drážkami na horní okenní rám. A hned doplním i detaily – stupačky, zpětná zrcátka, vlečný závěs do nárazníku a zadní výztuhu.

A máme tu nástavbu – celoodlitek, který doplníme o lité blatníky a taky je nutné navrtat předznačené otvory pro následnou instalaci zábradlí a madla, která budu umisťovat až po barevném nástřiku. Tímto máme hotovou hrubou stavbu…tak rovnou na koukneme na vlečku…

Její stavba není rovněž nic náročného, nejdřív si navrtáme předznačené otvory pro instalaci zábradlí na cisternu a zespodu pro podvozkové díly. Vzhledem k tomu, že na leptíku dílů vleku je chybička, byla stavebnice doplněna o výtisk otočného podvozku, do něhož osadíme oj, hřídel a pak i kola. Do odlitku cisterny usadíme díly zadní nápravy včetně hřídele z přidané mosazné kulatiny, dále držák rezervního kola  a samozřejmě základnu pro přední otočný podvozek. Zbývá ještě zástěrky a výstražné trojúhelníky.  Zkusmo jsem nasadil na cisternu i madla a zábradlí.

A sestavená vozidla i s vlečňáky připravená na zkrášlení do lakovny…

…barevná kombinace je jasná – zelený základ nástaveb a kabiny, bílé cisterny, dá to trochu víc práce s maskováním, potom může být lesklý lak, obtisky podle zvolené obtiskové verze a další vrstva lesklého laku, potom je vhodný nějaký satén – polomat. Ale ten bych doporučil až po instalaci nabarveného zábradlí a madel, a rovněž doplňků na kabinách – blatníkových lišt, klik a masek chladičů a barevném zvýraznění světel a směrovek.

Posledním krokem před konečným sestavením je zasklení kabin – stříhám si jednotlivá okna z použitých přebalů např. od vteřinku, potom vlepuji do rámečků.

Nyní už nic nebrání sestavení – kompletaci aut i vleků. Na závěr nalepím stěrače na čelní skla a také poklice na kola auta ve verzi Plzeňského Prazdroje.

Nakonec přidávám pár foteček kompletních modelů, jak Staropramen, tak i Plzeňský Prazdroj. Věřím, že tyto modely udělaly nebo udělají radost nejednomu modeláři buď ve vitrínce nebo na modelovém kolejišti či diorámatu.

A panu Štěpničkovi z ttauta.cz patří díky za další bezesporu velmi pěkný model do našich sbírek, budeme se těšit na další.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *