A zase hlubinné vozy na převoz transformátorů od Malé železnice

Tuto stavebnici z produkce Malé železnice z Valašského Meziříčí jsem již před časem zpracovával, tehdy jsem ji stavěl bez úprav,takže vznikl model vozu, který byl pro ČSD dodán polskou vagónkou. Tentokrát  stavebnici  upravím tak, aby vzniknul vůz, který byl vyráběn naší vagónkou.  Myslím, že většina modelářů se s těmito stavebnicemi již setkala, jedná se kombinaci černého plastu a papírových detailů, vše zpracováno laserovou  technologií. K lepení je vhodné použít lepidla naleptávající  tento plast. Mě se k lepení nakonec  nejlépe osvědčilo obyčejné nitro ředidlo  C 6000. Naleptá, přitom celkem rychle odvětrá, takže lepený spoj rychle ztuhne, papírové detaily přiložené k plastovému základu  stačí napustit a přichytí se k naleptané ploše.

Stavebnice jsou baleny do sáčků, přiloženy jsou vytištěné obrazové návody, u podvozků jsou i mosazná ložiska, dále i nárazníky. Z vlastních zdrojů bude potřeba zajistit dvojkolí, kinematiky a spřáhla.

Takže začneme vyřezávat díly a pak můžeme stavět. Začal jsem nákladovou gondolou. Udělal jsem si úpravu na styčných plochách s podvozky, místo plastových dílů jsem vyrobil díly olověné. Tím získám na váze celého vozu.

Nakonec gondola bude doplněna papírovými detaily.

Teď jsou na řadě podvozky, tedy nejprve rámy podvozků. I zde bude provedena úprava ke zvýšení hmotnosti. Ze středního silnějšího dílu jsem odřezal prostřední plochu, kterou nahradím olověným plechem.  Zakrýt třetím dílem. Pak zbývají  detaily. Točny, stupačky, zábradlí a ještě konzole s přestavovači.

A podvozky. Takže vzhledem k typu vozu použiju podvozky 26-2-8. Než budou hlavní díly vyřezány, vlepím ložiska, potom můžeme kompletovat. Vsadil jsem i dvojkolí, aby se podvozky nesevřely.  Posledním krokem stavby je nalepení detailních dílů.

Vůz je prakticky hotov. Stavím český typ vozu a ten měl i brzdové budky, tak budou použity lepty od TT-jeníka.

Zbývá náklad – tedy transformátor, ten normálně slouží jako závaží, při sestavování jsem ale nepoužil přiložené kovové závaží do trafa a postavil ho prázdné.

Transformátor po zaschnutí cestoval do lakovny, stavěl jsem ho tentokrát včetně izolátorů. A dostal zelenou barvu…

 Následuje lakovna – základovka, potom vrchní barva černá, lesklý lak, obtisky, lesklý lak, matný lak a konečná kompletace. Obtisky jsou rovněž z produkce MŽ, pracuje se s nimi velmi dobře.

Abych nezapomněl, stavěl jsem rovnou ty vozy dva. V podvozcích jsou výřezy pro malé kinematiky, budou použity magnetické Peho. Montáž začneme kompletací podvozků.

Oba vozy kompletní na pracovním stole…jeden s nákladem, druhý prázdný, náklad může být i rozměrná hřídel…

Na závěr pár obrázků hotových vozů již z provozu.

 

3 komentáře u „A zase hlubinné vozy na převoz transformátorů od Malé železnice“

  1. Dobrý den pane kolego. Jeden dotaz. Ty vzduchojemy a brzdové válce to bylo přiloženo a nebo vlastní výroba? Já je totiž ve stavebnici nemám, ale přitom v návodu jsou normálně zakreslené… Moc díky!

    1. Vzduchojemy jsou vlastní výroby, brzdové válce jsou ze stavebnic LPH…ještě taky jsem neměl tyto doplňky, ale moje stavebnice byly prototypové.

      1. Moc díky! Už mi je z Malé železnice poslali. A ještě jeden dotaz… ta verze vyráběná u nás (kterou také tavím), ta měla vanu černou? Nikde na internetu jsem takové fotky nenašel.. Ať se daří a krásný den!

Napsat komentář: Jirka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *