Netrvalo to tak dlouho a pustil jsem se do další takřka novinkové stavebnice od ttauta.cz. Pan Štěpnička fakt nezahálí, v brzké době se máme zase nač těšit. Ale teď se pustíme do toho sklápěče. Co dodat k předloze, podobně jako u minulého modelu snad jen to, že skutečné vozy začaly sjíždět z výrobních pásů koncem 50-tých let minulého století v různých modifikacích.
Mastery odlitých dílů jsou shodně vytvořeny 3D technologií, díly potom vznikly tlakovým odléváním. Takže stačí odříznout nálitky, začistit a vše je připraveno k sestavení.
Opětovně jsem stavbu začal sestavením podvozku, taky jsem využil leptík řízení přední nápravy.
Dále byla na řadě kabina, standartně používám ke svým stavbám detailní kabiny, když p. Štěpnička dodává stavebnice s kabinami litými z čirého polyuretanu, takže litý spodek a leptaný okenní rám, který v zadní části přilepím a po zaschnutí kleštičkami dotvaruji podle boků a taky podle střechy.
Z leptu byl následně použit rám pod korbu, který po naohýbání přijde přilepit na spodní litý rám vozu.
Potom bylo nutné vytvořit schránku s držákem rezervního kola, která bude umístěna na rámu za kabinou.
Asi posledním dílem je sestavení korby. Ta je leptaná, zadní čelo po vytvarování korby se volně pohybuje, tak v otevřené poloze korby bude i čelo otevřené.
Auto je hotové, ale protože mám ještě jednu stavebnici, tak ji hned složím rovněž. Kola se mi někde zatoulala, tak jsem použil podobná ze skladových zásob. Jinak stavba probíhala stejným způsobem.
Asi jsem se zapomněl zmínit, že díly, které jdou k sobě sletovat, již raději letuji, ale vím, že jdou i slepit vteřinovým lepidlem, osobně jsem to v minulosti zkoušel.
Auta jsou nyní obě připravená k nastříkání. Už takhle se mi hoodně líbí. Ještě zvolit zajímavé barevné kombinace…
Součástí stavebnice je opět pěkný aršík obtisků, takže půjdou ta auta i trochu dokrášlit.
Těsně před konečným sestavením jsem doplnil ještě detaily z leptu, masku chladiče, lišty blatníků, zpětná zrcátka, kliky, tyto drobné dílky si natírám samostatně na leptu. Taky třeba hrany nárazníku byly opatrně dotřeny štětečkem.
Po zalakování podsestav matným lakem bylo nutno zasklít kabiny jednotlivě nastříhanými sklíčky z přebalové fólie.
Již sestavená auta byla doplněna na předních sklech stěrači.
A potom do sklopek vyrobeny náklady.
Nezbývá než zase p. Štěpničkovi poděkovat za odvedenou práci s přípravou tohoto modelu. Sestavení modelu je perfektním relaxem od celodenního shonu.
Dobrý den,
ze stavebnice jste udělal parádní model. Také se ho chystám postavit. Chtěl bych se vás pozeptat jen na to zasklívání, protože z toho más strach. Čím jste lepil do kastle tu folii? A jakou tlouštku má ta folie?
Děkuji.
Zdravím a přeji hodně modelářských úspěchů při dalších stavbách.
Dobrý večer, p. Tomečku,
děkuji za kladné hodnocení, to vždy potěší, když se někomu dílko líbí.
Fólie lepím transparentní barvičkou na sklo, jde to i clearfixem. Tloušťka fólií bývá v rozmezí 0,1 – 0,16 mm, využívám např. obaly od vteřinového lepidla, příp. fóliové obaly od baterií apod.
Tak držím palce, aby se vám dílo zdařilo.