Předlohou tohoto modelu je jeden z legendárních československých aut minulého století , jeho vývoj je popsán zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_706, takže není potřeba více citovat jeho historii. Vlastní stavebnice pochází opět z dílny p. Štěpničkových (http://ttauta.wz.cz/), jednotlivé díly, resp. jejich mastery byly zpracovány 3D technologií, na odlitcích je ihned na první pohled patrné, že se jedná nově o vakuové odlití.
Balení stavebnice je již typické. Součástí je pochopitelně srozumitelný návod a aršík obtisků. A můžeme se pustit do stavby. Obtisky jsou moc pěkné a leptaných dílů je také dost.
Odstranit nálitky už nedalo tolik práce, začištění je minimální. Sestavil jsem nasucho podvozek, ale něco mu chybí. Ještě bylo vyzkoušení složení odlitých dílů auta jen tak…
…a tomu podvozku chybí – natáčení kol přední nápravy, takže jsem použil řízení určené pro Tatry, bylo nutné ho upravit, ale dá se použít.
Dále byla některými drobnostmi vybavena plná průhledná kabina. Při prohlídce fotek skutečného vozu jsem si také povšiml, že pod nárazníkem jsou dvě madla – nechaly by se uddělat z nějakého drátku, ale zrovna mi na stole ležel zbytek leptíku a na něm byly odpovídající madla, takže byla použita.
Na nástavbě byla osazena zadní madla a dále zkompletováno vodní dělo. Více jsem díly nešperkoval, protože ostatní detaily bude lepší nabarvit mimo vozidlo a dosadit je až po nastříkání, a to kliky dveří, lišty blatníků, žebříky a zadní světla. Takto je auto připraveno do lakovny.
No a je tu druhá stavebnice s kabinou detailní, stejné provedení, jak jsme zvyklí třeba u Liazů nebo T 813, 815, tedy odlitý spodek a leptaná okenní část s odlitkem střechy. Na střeše je vidět kvalitní příprava z 3D tisku, nakonec bude krásně pasovat na boky kabiny.
Tak zase nejdřív sestavit podvozek, už počítám s montáží řízení, takže zase leptík řízení pro Tatry, jenom je nutné návleky poloos seříznout podle vyznačené čáry. Následně opatrně naohýbat, doporučuji raději před montáží zpevnit proletováním. Potom přilepit na zkrácenou nápravu (ta byla na obou koncích zkrácena tak, aby přilepená na rám přečnívala jen o šířku leptaného návleku). Ještě byly z evergreenové tyče vyrobeny kardanové hřídele, jsou dvě protože tato škodovka má poháněné obě nápravy.
Opět osadit „bižuterií“ nástavbu, potom i kabinu, tedy spodní část a připravit se na sestavení vrchní části.
Není to nic náročného, opatrně vytvarovat, vyzkoušet usazení a nakonec přilepit, doporučuji nejprve za zadní převislou část, potom bočnice. Obě vozidla jsou připravena k odeslání do lakovny.
Na leptíku jsem si nabarvil předem všechny jednotlivé drobné díly, na nastříkané díly aut, ještě opatřené všemi zvolenými obtisky jsem následně tyto díly doplnil. Nakonec jednotlivé části přelakoval matným lakem.
Zbylo dokompletovat detailní kabinu, takže nejprve zasklít, potom usadit střechu, doplnit středový okenní sloupek a zasklít čelní skla, ty jsem vystříhal z nějaké tvarované fólie z přebalu. Byly také doplněny přídavné světlomety a výstražný maják se sirénou.
Obě auta jsou kompletní, jak je vidět, zvolena byla klasická kombinace červenobílého hasičského vozu, ale také v provedení čsl. armády.
A máme tu obrázky obou vozidel dohromady.
A jak je patrno, u aut je možno využít volitelné masky chladiče, leptík obsahuje tři různé varianty. Všem stavitelům přeji hodně zábavy při stavění a p. Štěpničkovi patří opět velké díky za další velmi povedenou stavebnici, jejíž výsledek rozšíří naše vozové parky.
Tak ať se vám všem daří…
„Smekám“…
Naozaj skvele prevedené modely, ktoré dokonale oživia aspoň niektoré TT – čkové koľajiská.
Díky, máte pravdu, možná i nějaký TT-čkový modul…