Konečně jsme dočkali další avizované novinky od www.ttauta.wz.cz , tentokrát zcela nové auto – Š 706 MTSP, mezi řidiči hojně přezdívaný „Mates“. Takže příznivce našich stránek nyní můžeme seznámit s možným postupem stavby tohoto nákladního vozidla. Liší se od svých předchůdců kratší 2- místnou kabinou i kratším podvozkovým rámem. Jako první tedy nejrozšířenější – sklápěč, později budou i další verze nástaveb.
Balení je opět obvyklé pro stavebnice tohoto výrobce. Tedy sáček, polyuretanové odlitky dílů, planžeta leptaných dílů, aršík obtisků a návod. Opět je volitelný typ kabiny – detailní nebo litá z průhledného polyuretanu. Lité díly je pouze nutné zbavit nálitků. Na fotkách je lept ještě prototypový, takže je na něm více dílů pro různé verze.
Jako vždy začínám sestavením podvozku. Tedy rám, kola, nápravy a podvozková výbava, tj. skříňka baterií, nádrž, filtr – zde doporučuji řádně prostudovat skutečnou předlohu, rozmístění výbavy bylo různé. Potom taky zadní čelo z leptu.
Při sestavování již automaticky instaluji řízení přední nápravy, k tomu je třeba se dovybavit leptíkem řízení. Vzhledem k tomu, že se jedná o terénní verzi vozidla, bude poháněná i přední náprava, takže doplníme kardan i k ní, ta je totožná jako zadní náprava Liazky. No a díky tomu, že se jedná o hnanou přední nápravu, bude se muset použít řízení na Tatry a zkrátit díly zavěšení.
Ještě bylo nutné vybavit rám podvozku zadní částí, třeba příčníky pod korbu a zadní ochranný rám se zástěrkami.
Pokračuji kompletací kabiny, lept přilepím na zadní část a po zaschnutí dotvaruji podle spodku kabiny, následně zkontroluji přiložením střechy, která musí zapadnout drážkami na horní okenní rám.
Potom již stačilo doplnit kabinu detaily z leptu – zrcátka, stupačky, středový sloupek čelního skla, vlečný závěs do nárazníku,…taky je potřeba připravit skříňky nářadí za kabinu.
A máme před sebou poslední sestavu – ložnou plochu, ta je tentokrát odlitá a doplní se o leptané zadní čelo. Ve stavebnici je připraveno jako nevyklápěcí – tak nastala další úprava, korbu musím mít sklopnou…
Auto připravené do lakovny, kde dostane nejdřív základovku, potom světle modrou, bílou střechu, černý rám, klasika ČSAD…pak ještě doplnit o lišty, kličky, masku…ale až po nástřiku.
Protože rovnou stavím dva vozy, tak jsem si jednou neodpustil nějakou úpravičku, takže došlo k vypreparování dveří řidiče a jejich následnému otevření. Dalo to práci, ale podařilo se.
To druhé auto bylo také vybaveno zadními blatníky z leptu, rozhodl jsem se udělat z něho silničářskou verzi. Takže střecha byla také doplněna o rampu pro světla a maják. Po základovce tedy dostane oranžovou barvu, na nárazník závěs pro pluh a na dveře loga SÚS…
Nastříkané sestavy už jen zkompletovat, jak jsem už psal ještě doplnit barvené detaily a obtisky.
Teď to zasklívání – skla si nastříhám z odpadní fólie, např. od vteřinového lepidla. Potom jsou jednotlivě vlepena do karoserie.
Napadlo mě tu silničářskou verzi ještě doplnit o lopatu, kterou na skutečných vozech můžete zahlédnou zastrčenou mezi skříňkou a zadní stěnou kabiny. A pochopitelně figurkou. Pochopitelně mají rám pro zavěšení pluhu a na střeše rampu pro maják a přídavná světla.
Společně zapózovaly pod násypkou, krásně se pod ní vejdou…
A pár fotek hotových modelů…
…a jedno společné pózování.
Štěpničkovi patří opět velké díky za další perfektní model tentokrát „matesu“ pro naše kolejiště. A my se už budeme těšit na další novinky… třeba na hasičský práškový speciál…
Nazdar Jirko, ako vždy parádna prezentácia stavebnice s podrobným popisom samotnej stavby. Tvoje modely patria medzi tie najkrajšie prevedené, aké som videl na vlastné oči. Štěpničkovci sa naozaj veľmi snažia urobiť pre nás TT-čkárov krásne modely. Zato im patrí naša vďaka. Tvoje modely ma vždy vedia potešiť a veľmi dobre sa na ne pozerá.