Opět jsem se musel podělit s postupem stavby další stavebnice od ttauta.cz. Pan Štěpnička tentokrát připravil klon jedné ze svých stavebnic, Š 706 valník s nízkými bočnicemi, doplněný o plachtu. A jako další stavebnici připravil ještě vlek BSS A10V s plachtou, takže sloučením těchto dvou stavebnic vznikne krásná souprava. Co dodat k předloze, snad jen to, že skutečné vozy začaly sjíždět z výrobních pásů koncem 50-tých let minulého století.
Mastery odlitých dílů jsou již vytvořeny 3D technoloií, navíc díly vznikly tlakovým odléváním. Takže stačí odříznout nálitky, začistit a vše je připraveno k sestavení. Měl jsem k dispozici rovnou dvě stavebnice…
Planžeta s leptanými díly obsahuje části potřebné pro stavbu vozidla všech faceliftů, nejvíce patrných na světlech a maskách chladičů, ale také zpětných zrcátek. Toto je na stavbu jednoho vozu s využitím detailní kabiny a doplněno o řízení nápravy.
Nejprve byl sestaven podvozek, zkompletovány nápravy doplněné opět o řízení a osazena nádrž, bedna baterií a také kardan.
Dále byla vytvarována horní část kabiny a usazena na odlitek spodku. Na zkoušku přiložena i střecha. Přilepeno a potom i doplněno o detaily.
Z leptu byla vytvarována korba s nízkými bočnicemi. Zespodu byly přiletovány žebra, zadní svítilny a schůzky. Ale také odlité blatníky. Na nich bylo nutné jen nálitek trochu probrousit, aby šly lépe usadit pod korbu.
Odlitek plachty stačí nasadit do korby, na spodní hraně má osazení
Trambusy jsou nyní připraveny do lakovny.
A teď jdeme na stavebnici vleku…podlaha je odlitek, který se doplní o lepty zadní nápravy a točny přední nápravy s ojí, zástěrky, rampu zadních světel a konzolou pro rezervu, bočnice jsou zde součástí odlitku plachty, kola v dvojmontáži.
Sestavení jednoduché, rychlé, leptané díly se doplní na odlitek podvozku – podlahy, hotovo…
…už teď se mi líbí, budu muset na burze koupit další stavebnice a postavit několik vleků, taky budu moci vyříznout třeba zadní čelo a vyhrnout plachtu, aby mohl stát u rampy a nakládat ho…
V soupravě s trambusem vypadá suprově už teď.
Po návratu dílů z lakovny je potřeba ještě udělat drobná retuš a nezbytné obtisky – a to je další novinka – sada obtisků Hungarcamion, takto k nám do republiky v době největší slávy těchto vozů jezdily naši maďarští sousedé, a pochopitelně nejen k nám…Jistě lze použít i standartní obtisky a zbarvení vozů, např ČSAD…
Ještě zasklít kabiny, zase vystřihuji jednotlivá okna, je to pořádná piplačka, pak zalepit a bude se moci kompletovat.
Plachty jsem nepřilepil, takže mohu auta využít jako valníky…
A několik náhledů na hotové samostatné modely…
A maďarská souprava – ta se mi líbí…panu Štěpničkovi se ten návrh obtisků fakt podařil.
A ještě společná, ten ČSAD si svůj vlek taky zaslouží…tak až budou
Nechce se mi věřit, že už nemáš vymyšleno, jak to udělat, aby ty auta jezdila sama…..😉
Nazdar Jirko, no čo dodať, opäť krásne prevedená stavebnica zo strany pánov Štěpničkových a tvoje nezameniteľné poňatie stavby. Krásna súprava ten „Hungar“. Ja z južného Slovenska ich mám vždy v pamäti, lebo som sa s nimi stretával denne na našich cestách. Tlieskam nad výkonom veľkého majstra v stavaní týchto miniatúr.