Další letošní novinkou z produkce www.ttauta.wz.cz , je taková ta klasika – „stará dobrá tatrovečka“ T 138/148, v provedení jednostranného sklápěče, takže najde široké uplatnění na všech našich kolejištích i dioramatech. Já osobně jsem na tento model čekal velmi dlouho, a konečně jsem se ho dočkal. Jako předloha opět posloužil skutečný vůz z kopřivnické Tatry.
Co se týká stavebnice, je za tu dobu, co u Štěpničkových tyto tatrovky připravují, důkladně vychytaná, takže není se stavbou žádný problém. Základem posloužily shodné díly již dříve vyráběných aut, doplněn je jen odlitek korby a specifický malý leptík s doplňky. Vše včetně návodu opět v sáčku.
Tradičně začínám sestavením podvozku, tedy páteř, kola a doplním ještě řízení přední nápravy a vypružení torzními tyčemi (z evergreenové kulatinky), také pružiny zadní nápravy z leptíku.
Osadit rám je také otázkou chvilky, stačí přilepit nádrž a nářaďovou skříňku s rezervním kolem. Pochopitelně i kabinu, zde se jen zmíním, že jsou stále k dispozici jak kabiny duté, tak i průhledné, kterým stačí jen zamaskovat okna a mohou se nastříkat. Používám již jen ty duté, občas si do nějaké říznu, abych otevřel dveře… I tak je nutné začistit okna od nálitků, potom již osadit detaily z leptu – tykadla, zrcátka, středový sloupek čelního okna.
Ještě na rám přilepit zadní čelo, jehož součástí jsou výstupky pro nasazení funkční sklápěčky korby. Ještě na čelo doplníme dorazy – dva malé obdélníčky z leptu, přijdou nalepit vedle prolisu u světel. Na tu je nutné přilepit protikus, tedy pásek s oky k zavléknutí…
Pochopitelně nezůstalo jen u jednoho sestaveného kusu, nejdřív dva, ale pořád málo, tak další, taky si do jedné kabinky říznout, později byly některé korby skutečných tatrovek doplňovány i zadním sklopným čelem, tak jsem si jedno vyrobil…
…Tatrovky frčely do lakovny na povrchovku, všechny nemohou být stejné, trochu pestrobarevnosti neškodí, ještě doplnit nějaké obtisky, ale „ouha“ – nehoda se vloudila a došlo k polámání otevřené kabiny, sloupky pryč…tak to opravíme. Nakonec všechny části stříknout matným lakem.
Pak zasklít, to je ta největší piplačka, všechny sestavit a doplnit ještě stěrače, sestavenou modrou vybavit figurkou nastupujícího řidiče.
Ještě závěrečná přehlídka zepředu zezadu, a pak už šup šup na staveniště nebo do lomu…
Štěpničkovým patří další díky za další model do sbírky Tatrovek, je to opět pěkná stavebnice. Mohu ji doporučit i začínajícím modelářům, sestavit ji v té jednodušší verzi bez řízení s průhlednou kabinou je tak snadné.