Tatra 138a 148 CAS 32 – hasičská cisterna

Další z novinek od www.ttauta.cz  p.Štěpničky je hasičský  speciál  – Tatra 138/148 CAS 32, která  je dalším nákladním vozem rozšiřující využití tohoto typu.

Po rozbalení se nám na stole objeví již klasické odlité díly této řady tatrovky. Na první pohled je ale patrné, že master nástavby vznikl technologií 3D tisku. I tak nás čeká nějaké to začištění jednotlivých dílů. Pozornosti jistě neunikne ani velmi pěkně zpracovaný tištěný návod ke stavbě.

Jak jsem se zmiňoval již dříve, využívám ke stavbě modelů pouze detailní kabiny, v tomto případě to není jinak. A jako obvykle, začínám sestavením podvozku, v tomto případě páteří s doplněním řízení přední nápravy, zadní  nápravy dostaly listové pružiny a byly zkusmo nasazena kola.

V dalším kroku doplníme kabinu leptanými díly, tedy zrcátky a směrovými tykadly. Interiér doplníme také volantem…

Nyní přichází na řadu cisternová nástavba. Zespodu dolepíme odlitý díl s armaturami. A jinak můžeme začít osazovat leptanými díly. Do vnitřní části uprostřed každého blatníku vlepíme trojúhelníková žebra, za blatníky do podlahy zadní zástěrky.

Připravíme si další díly, jsou to stupačky a zábradlí. Předtím ale je vhodné předvrtat v naznačených místech otvory pro umístění těchto dílků. Je možné doplnění i dalších dílů, ale toto nedoporučuji z důvodu povrchové úpravy…je vhodnější tyto díly doplnit až po dobarvení. Jedná se žebříky, okrasné lišty blatníků, desky ovládacích panelů, hadice a vodní děla.

Sotva jsem připravil jedno auto, pouštím se do dalšího…shodný postup. Potom již stačí připravit do lakovny.

Nyní nastříkané díly, doplněné o odpovídající obtisky, také zalakované, můžeme nachystat ke kompletaci.  Předtím ovšem ještě kabiny nutno zasklít.

Teď již stačí obě auta sestavit. Doplníme ty drobnosti…žebříky, hadice, vodní děla…a také jeden detail…majáčky modré barvy. Na T 138 starší provedení, na T 148 velký na držák na střechu kabiny.

Ještě pár náhledů na sestavená auta jednotlivě.

A protože jsem T 148 stavěl s otevřenými dveřmi řidiče, bylo vozidlo doplněno i figurkami představujícími hasiče v 80. letech. A také přívěsovým agregátem  vzniklým opět 3D technologií.

Závěrem: p. Štěpnička připravil opět velmi zdařilou stavebnici další verze oblíbené řady vozů Tatra, navíc tato nástavba bude umožňovat po úpravách další verze aut.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *