Jednou mě p. Štěpnička zase překvapil, a to když mě informoval o tom, že se chystá připravit obtiskovou sadu na jeden speciál, který se normálně nechá postavit ze základní stavebnice. Je jím T 813 6×6. Skutečná předloha v podobě letištního tahače ČSA dosud existuje, nyní už jako veteránské vozidlo, ale díky Googlu lze na netu najít několik dobových fotografií tohoto speciálu. Takže jsem neváhal a objednal sadu obtisků.
K této sadě bylo potřeba zajistit ještě odpovídající stavebnici vozu. To už takový problém nebyl. Je to nabídková stavebnice T 813 6×6 TP. A mohlo se začít se stavbou.
V mém případě ještě navíc detailní kabina a řízení nápravy, tedy dvou náprav.
Jako vždy jsem nejprve sestavil podvozek vozu.
Potom hned detailní kabinu, ta byla odzkoušena na vybaveném podvozku.
A taky přidána korbová nástavba.
Potom již nic nebránilo model „prohnat“ lakovnou, ale taky řádně nastudovat fotky, že to zbarvení dá víc práce, než obvykle. Taky nezůstalo jen u jednoho modelu…
…ale hnedle tři kusy, navíc byly doplněny o drobné detaily, jako madla před čelním skle, zadní světla s držákem spz, „tykadla“… A samozřejmě naprosto luxusní obtisky. Pak na závěr zalakovat.
Při prohlídce fotek bylo zjištěno, že letištní tahač nemá dva majáčky, ale jenom jeden, tak se musely střechy dodatečně upravit.
A mohlo se kompletovat, jen bylo nutné doplnit volanty a zasklít kabiny. Nakonec bylo doplněno po jednom majáčku na prostředek čelní strany střechy.
A jak je uvedeno v titulku článku, když mají být Tatry jako náklad, tak je potřeba nějaké plošiňáky zajistit. V poslední době využívám ze stavebnic LPH Raj pouze výlisky cibulí, tak jsem přemýšlel, co se zbytkem, napadlo mě použití rámů vozů a podvozků ke stavbě dalších modelů, tak nezbylo než vyrobit lomené bočnice. Využil jsem tyto bočnice z leptů a přenesl tvar na plastovou destičku, vyřezal, z pásků destičky vyrobil hrany a čela. Potom byly podvozky opatřeny drobnostmi s leptů, stupačky, háčky, přestavovače, schránky na tiskopisy a kotvičky. Taky doplněny nárazníky.
Ještě zkompletovat podvozky, předtím je opatřit ložisky.
Po nástřiku vozů byly vyrobeny podlahy z dýhy, následně rozmístěny popisky z obtisků a doplněny kolečka ruční brzdy.
Podvozky doplnit dvojkolími, vozy vybavit kvalitními kinematikami Peho se spřáhly.
Dále z důvodu provozu bylo nutné dobře zajistit modely na Tater na vozech, takže jsem z mosazného odpadu od leptů vyrobil konstrukce, do nichž se modely usadily a pevně držely, přitom vše je možné sejmout a vůz použít i k jinému účelu. Pochopitelně, konstrukce byly natřeny na černo.
Přidal jsem ještě dřevěnou bednu asi s náhradními díly a na čela vozů vzduchové hadice.
A vozy se konečně mohly rozjet do svých domovských dep…
Zdravím Jirko,chci se zeptat , zda jsou obtisky možné sehnat,nebo nechat vyrobit,případně třeba kontakt pokud by byl,díky moc za info
Ahoj, zkus kontaktoval ttauta.cz, obtisk mám od nich.
Super děkuji moc,zkusím to.