V tomto článku se podíváme hned na dvě nové stavebnice z nabídky tt.auta.cz, jak napovídá úvodní titulek, bude to opět další z verzí trambusek Š 706 – tahač návěsů , a je to dobře, alespoň nám přibude do našich vozových parků další velmi pěkný model. A tou druhou bude stavebnice sklápěčkového valníku, který najde také široké uplatnění, zejména se bude hodit ke sklápěčům Š 706 a Š 706 Agro.
Balení stavebnic je obvyklé, sáček s jednotlivými odlitými díly, planžeta leptaných dílů, návod a obtiskový aršík. A tady už máme vybalené stavebnice.
Nejprve odstraníme nálitky na dílech, začistíme a můžeme začít sestavovat, pro mé modely ještě nezbytné řízení přední nápravy a sestavíme podvozek, tj. přilepíme zadní nápravu,doplníme kardanový hřídel z bílé kulatiny, přední nápravu pevnou nebo řiditelnou z doplňkového leptíku a zkusmo osadím i kola.
Nyní přichází na řadu sestavení kabin – u plné je to nyní jednoduché (pracnější zase před lakováním), doplníme zrcátka, stupačky, přední závěs do nárazníku, zadní konstrukci a můžeme i zástěrky. To detailní je na sestavení pracnější, nejprve vytvarovat okenní část kabiny, přilepit, potom teprve doplnit ty drobnosti jako u plné kabiny.
Zbývá dovybavit rám – je nutné z leptu naohýbat a zkompletovat skříň nářadí s držákem rezervy, lze ji slepit nebo sletovat. Potom ještě usadit na rám točnu návěsu, stačí ji přilepit anebo navrtat výstupky rámu a usadit ji naklápěcí – na drátky. A naposled přidat blatníky.
Auta jsou připravená do lakovny. Zástěrky na blatnících doporučuji ještě ohnout směrem ke kolům.
Aby se čas lakovny využil co nejefektivněji, přidáme sestavený sklápěčkový valník, takže ho musíme připravit. Stavebnice není náročná, většinu bude tvořit lept, přiložen je i obtisk. Bude to jednodušší – odlité díly jsou kola, která zbavíme nálitku a začistíme, odlitý rám jen začistíme.
Na rám upevníme čep předního podvozku, z leptu vytvarujeme přední podvozek a před dotvarováním vsadíme oj. Dále vytvarovat držák rezervního kola a spolu se zadním čelem potom nalepit na rám. Z přiložené kulatiny zhotovíme osky pro kola.
Zbývá zhotovení korby z leptu, takže jsem se rozhodl ji v rozích proletovat. Na čela potom dolepíme otevírací mechanismy vyklápění bočnic. Vyzkoušel jsem ho ve spřažení s agro sklápěčem Š 706, díky zvýšeným bočnicím vypadá souprava pěkně uceleně. Nyní vše putuje do lakovny.
Auta byla po nástřiku základovkou nastříkána jedno do základních barev ČSAD, tedy modrá kabina a šedý rám, druhé bude pro menší podnik IV. epochy červené barvy se šedým rámem. Dále byly doplněny obtisky a mřížky chladičů, taky dobarvena světla a nakonec přelakováno matným lakem. A u druhého vozu je nutné nyní zasklít okna kabiny, takže si nastříhám z blistru např. od vteřinovového lepidla jednotlivá skla, která vlepím do rámečků kabiny.
Teď je již možné z jednotlivých podsestav zkompletovat auta. Na nápravy přilepit kola a potom na rámy nalepit kabiny a skříňky s držáky rezervy. Na dokončená auta zbývá na čelní skla nalepit stěrače.
Ještě sestavíme vlek, ten byl nastříkán červenou barvou, protože bude připojen k bíločervenému trambusu, korba vleku je zvýšená ještě o dřevěný rám nad bočnicemi. Sestavení je celkem rychlé, na nápravy budou přilepena kola, přední podvozek navléknut na otočný čep a na rám přilepena korba. Do držáku vloženo ještě rezervní kolo.
Teď tu mám ještě nějaké náhledy na tahače. Zkusmo byl zapřažen i kontejnerový návěs.
A zcela na závěr…panu Štěpničkovi patří díky za přípravu této stavebnice. Vznikl další zdařilý model do série trambusek Š 706…a bylo by škoda tuto sérii „nabourat“ pokusem o podobný tahač od Ra-loko, mě se prostě nelíbí.
Pecka,vypada nadherně,už si na něj brousím zuby a těším se až dorazí domů. Vypadá skvele jak dutá,tak i plná kabina.
Díky, za mě tedy jsou lepší ty detailní kabiny.