Konečně se mi podařilo úspěšně dokončit poslední letošní prázdninovou stavebnici z produkce www.ttauta.wz.cz , a jak jsem se již dříve zmiňoval, letošní léto rozhodně p.Štěpnička nezahálel. No a nyní si všichni příznivci našich stránek mohou prohlédnout krátce, jak celá stavba postupovala.
Balení stavebnice je opětovně klasické, sáček s obsahem stavebnice, návodem a i s aršíkem obtisků.
Jednotlivé odlité díly, v tomto případě ještě neodstraněné nálitky.
A leptíky – oproti běžné stavebnici navíc leptík hydraulické ruky a pochopitelně i aršík s obtisky. Ještě jsem přidal příplatkový – řízení přední nápravy.
Nejprve byl sestaven podvozek, včetně toho řízení přední nápravy – auto přeci musí být na kolech. Samozřejmě na rám dosadíme nádrž a bateriovou skříňku.
Pokračujeme sestavením kabiny – k dispozici máme náročnější variantu – detailní kabinu, spodek je odlitý, horní část je kombinací leptu a odlitého dílu, tedy okenní část lept a střecha odlitek.
Kabina byla ještě doplněna detaily – světla, zrcátka, stupačky,středový okenní sloupek a tažný závěs .
Sestavíme korbu, je to opět lept, tentokrát prostě klasika,žádné otevřené bočnice nebo čelo, možná bude později auto využito jako vagónový náklad, po sletování korby je potřeba doplnit podpěrná žebra, závěsy s koncovými světly, žebříček a odlité blatníky.
Korba je připravená, ta žebra jsem raději také přiletoval,podobně jako korbu dohromady. Pochopitelně jde vše i normálně slepit vteřiňákem, ale dávám přednost letování.
Korba sedí na rámu, máme připravený lept hydraulické ruky, ve stavebnici jsou i trubičky potřebné k jejímu sestavení, ty mi někde zapadly,takže jsem použil ze svých zásob…
Hlavní díly hydraulické ruky připraveny, pěkně naohýbány, už jen sestavit. Musí se doplnit ty trubičky,jedna je jako nosný sloup, v ní bude kulatinka jako píst hydrauliky, další pístnice je potom v ramenu. V případě pevné sestavy by to stačilo jen naznačit kulatinkami evergreenů.
A už máme celou hydrauliku kompletní. Poslední díl – výsuvný příložník byl vyroben z mosazné kulatiny prům. 1,2 mm, stačilo lehce zbrousit naplocho.
Trambus je připraven odfrčet do lakovny…
…polotovary nastříkány zpět z lakovny, je to prostě klasika, auto modré ČSAD, rám hydrauliky červený, rameno se sloupem žluté a rám vozu šedý, kola pochopitelně černá,disky šedé. Před posledním nástřikem ochranným matným lakem doplněny obtisky, maska chladiče, kliky dveří a lišty blatníků.
Stačí lehce sestavit, kabina dá nejvíc práce, okna zasklívám jednotlivě, každé zvlášť, nakonec čelní.
Poslední záchvěv práce – usadit stěrače. Vypadá dobře, ale něco mu přeci jen chybí. Třeba náklad.
Prkna budou fajn, stačí nařezat kousek dýhy, poslepovat a naložit.