Poslední dobou u ttauta.cz přibývají jedna novinková stavebnice za druhou…pomalu je problematické, kterou stavebnici si vybrat k sestavení dřív. P. Štěpnička rozhodně nezahálí. Po valníku a sklápěči připravil další modifikace Š 706, přezdívané Barča…tentokrát kropící vůz a hasičskou cisternu.
Co se týká balení, klasika v sáčku. Kromě vlastních polyuretanových dílů stavebnice, planžeta leptaných doplňků, aršík obtisků a obrazový přehledný návod. Pouštím se do hasičské cisterny…
Začneme začištěním polyuretanových dílům nálitků. Jako vždy při stavbě vozidel, první na řadě je sestavení podvozku…rám, nápravy, kardan, taky vzduchojem,který oproti valníku je na pravém boku rámu, přední nápravu pravidelně doplňuji o řízení…Taky se musí doplnit držák rezervního kola.
Další na řadě je kabina…jen detailní…zde se sestavuje ze dvou částí…motorový a osobní. U motorového lze volit dvě verze…do r. 1952 a od r. 1952,liší se tvarem masky…Kabinu jsem se rozhodl upravit…otevřít alespoň dveře, potom osadím leptané doplňky…zpětná zrcátka,kliky, směrovky a tykadla.
A je na řadě nástavba…pěkný odlitek, který se bude osazovat leptanými díly. Jednak vlastní nádoba bude vybavena podélnými madly, potom i boční žebřík. Sestavíme boční přihrádky na hadice, pod něž přilepíme blatníky a schránky. Tady bych jen doporučil ty výstupky po ohnutí zafixovat zaletováním, jsou náchylné na odpadnutí. Tímto je auto připravené na povrchovku.
Ale je tu ještě jeden sáček, s kropícím vozem…Obsah sáčku je téměř totožný, navíc jsou jen odlitky bočních skříněk s blatníky.
Opět sestavím podvozek, rám vozu doplnit o nápravy, kardan z evergreenové kulatinky, přední nápravu upravím pro instalaci řízení, na pravý bok vzduchojem, na zadním rohu držák rezervy. Pro detailní kabinu jsem vybral starší verzi krytu motoru, doplnil jsem opět zrcátka,tykadla, směrovky a abych nezapomněl…na sedačku,která je samostatným dílem, zespodu usadit stupačky.
Nástavba má totožný odlitek cisternové nádoby jako hasičská verze, na vyznačené drážky vlepíme odlitky schránek s blatníky, doplníme o leptaná žebra a zástěrky. Cisternu pak osadíme žebříkem , uzávěrem víka a podélnými madly. Odlitek čerpadla přijde umístit pod přední část nádoby na rám, a to u obou verzí totožně, ale doporučuji až při sestavování po nástřiku.
I druhé auto je připravené pro lakovnu…k nástřiku zvolím odstín červené pro hasičskou a oranžovou pro kropící verzi. Rámy u obou aut v barvě černé…celkem nenáročná kombinace.
Nastříkané jednotlivé díly ještě doplnime o obtisky, masky je vhodné zvýraznit např, stříbrnou nebo šedou barvou, možná i černou, je to vhodné podle fotek skutečných aut…natřít i zrcátka, kliky.
Po přelakování bezbarvým lakem (matným), jsem kabiny zasklil jednotlivě nastříhanými fóliemi, do kabinek vlepil volanty nalepené na drátek. Taky jsem doplnil přední světla,která jsou samostatným odlitem, také jsem je samostatně natřel černou lesklou barvou a světelnou plochu stříbrnou.
Auta tedy na závěr zkompletujeme, u kropicí verze hadice přilepíme na horní plochu cisterny, k hasičské verzi s otevřenými dveřmi doplním figurky, tedy až jako poslední, ale také vodní dělo, hadice přijdou vložit do přihrádky nad zadní kolo…třeba vlevo. Na střechu také majáčky.
Auta jsou takto hotová, určitě se budou hodit na vhodně zvolená místa do kolejiště, panu Štěpničkovi můžeme poděkovat za perfektní přípravu dalších variant oblíbené „sedmsetšestky barči“, která se perfektně hodí pro III. epochu.
Už som myslel, že to tu na rozdiel od príspevkov na FB, zakapalo. No som rád, že po dlhej pauze to tu opäť ožíva. 🙂