Jak jsem se zmiňoval již minule…novinkových stavebnic u ttauta.cz přibývá skoro raketovým tempem. Příprava stavebnic těchto chladírenských návěsů sice zabrala autorovi spoustu volného času, ale opravdu je z čeho si vybírat…Karosa N12S, Orličan N12CH Alka a N13CH.
K pojednání o stavbě modelu čem si vybral N13CH ve „veletržním-dakarském“ zbarvení. Balení je již letitá klasika…sáček s polyuretanovými odlitky, leptík, aršík obtisků a tištěný návod.
Tentokrát je ten návod poměrně rozsáhlejší a vyvedený i v barvách…obsahuje totiž i popis rozmístění obtisků.
Po začištění odlitých dílů jsem si připravil zároveň i díly z leptu…nejdřív připravím podvozek, patky na podpěry, držáky na rezervní kola, blatníky a zadní čelo.
A skříň potom…to je už rychlovka…žebřík a otevřený vrata vzadu
Ještě jsem zkusil stěhovací…
…postup je celkem totožný, drobné rozdíly se sice najdou, patky na podpěry, konzola na rezervu, místo blatníků pouze zástěrky…a schůdky vzadu
Na skříň dosadíme zadní vrata a na boky stupačky
Teď už máme postaveno, takže vše do lakovny…
…potom obtisky…a kompletace, ještě i trochu patiny…bylo jich víc…
…a tady ta „dakarka“…tahač jsem měl už připraven dříve…
Sestavený chlaďák zapřažený do soupravy…
…a s otevřenými vraty dostal i náklad a chlapy…zavírající vrata návěsu. (Náklad asi krabice nanuků…tak rychle zavřít a pro papíry a vyrazit na rozvoz)
A když se bude stavět, tak i jiné verze…třeba Jednota Maso uzeniny, ale ten jsem připravil včetně tahače Liaz.
Auta jsem doplnil i o osadky…
Ještě malé pózování několika dalších chlaďáků…
Na závěr mohu řící, že tyto stavebnice určitě zvládne sestavit každý normálně zručný modelář. Panu Štěpničkovi patří rozhodně díky za čas odvedený při přípravě stavebnic, protože zpracování včetně i variant obtisků je parádní.